lördag 25 augusti 2012

Jag är Love av Mårten Melin

Love är väldigt populär så populär att alla blir kära i honom, både klasskompisar och lärare. Det uppstår många komiska men även jobbiga situationer på grund av att alla älskar Love och inte lämnar honom ifred. Till slut blir det för mycket och Loves mamma och pappa beslutar att Love ska byta skola. Pappan, som Love knappt träffat innan, kör honom till den nya skolan. På vägen dit börjar Love undra vem hans pappa är egentligen. Den nya skolan är riktigt skum, galler för fönstren, märkliga elever och Love är tvungen att bära ett kors runt halsen, han får aldrig ta av sig det säger rektorn...

Jag är Love är en fristående fortsättning på boken Förvandlad som jag inte läst men kommer att göra så fort som möjligt för jag gillade verkligen Jag är Love. Berättelsen är både finurlig, spännande och humoristisk. Dessutom har jag fått veta att det kommer ytterligare en bok till om Monsterskolan i mars 2013, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge./Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar